ASM ENGINE

ASM High Quality Engine

A special engine developed through a business alliance with friXion Inc.
Coating engines such as WPC processing produce surprising power, fuel economy, and durability.
Optimum processing is done for connecting rod, piston pin, piston, sleeve and cover plate.
Frictional resistance is alleviated and it creates overwhelming power.
Prepare four types of engine types.
It can be incorporated as optional parts, Various funnels, engines with inner head are prepared.

株式会社friXion との業務提携により開発された特別なエンジン。
WPC処理などのコーティングエンジンは、驚くべきパワー、燃費、そして耐久性を生み出します。
コネクティングロッド、ピストンピン、ピストン、スリーブ、カバープレートに最適な加工が施されています。
摩擦抵抗が軽減され、圧倒的な力を生み出します。
異なるタイプのエンジンが販売されています。
また、オプションパーツとしても組み込むことができます。
新開発したファンネル、インナーヘッド付きエンジンも用意されています。

DSCF1535_asm_1 DSCF1541_asm_1
wpc_asm wpc_asm
ASM_logo_1

≫2019 ASM List

 

About COMPLEAT BREAK IN,

The engine is very delicate.
Even if it is a wonderful engine, it does not make no sense if we can draw out the performance.
BREAK IN is the most difficult task,
It is an important task to decide the performance of the engine.
Performance and life span are determined by BREAK IN.
Two kinds of BREAK IN are done in ASM.

DSCF1534_asm_1

最高のエンジン性能を発揮させるためには、最適なBREAK INを行う必要があります。
性能や、寿命はBREAK INによって左右されます。
ASM では2タイプのBREAK INを行っています。
COMPLEAT BREAK INは実走行を行い、90%以上完成させています。

 

BREAK IN

It is the initial piston sleeve coordination done on the bench.
Not completely BREAK IN was completed.

ベンチでのBREAK INになります。
初期のBREAK INになります。

 

COMPLEAT BREAK IN

In addition to the initial piston sleeve mating performed by the bench,
Make a real run and do piston agitation until the final stage.
We are using 1 gallon of fuel for this.

ベンチでのBREAK INに加えて、実走行を行います。
約90%以上ピストンとスリーブは完成しています。

 

ASM EFRA 2157

ASM sells one type of muffler and three types of manifolds.

ASM EFRA2157マフラーと、3タイプのマニホールドが販売されています。

DSCF1532_asm_1

 

W32 Short Manifold

The shortest manifold is useful for earning rotation.
High response is characteristic.

短いマニホールドは回転数を稼ぐことができます。
レスポンスが向上します。

32 Intermediate Manifold

The manifold 32, which is located at an intermediate length,
It is also included in the muffler set.
It is positioned in rotation, torque, middle.

ASMのなかで中間の長さに位置するマニホールドです。
マフラーセットにも含まれています。

34 Long Manifold

The longest manifold is a torque type.
It also helps to improve fuel economy.

最も長いマニホールドはトルクタイプです。
燃費向上にも役立ちます。

DSCF1528_asm_1

 

ASM COMBUSTION CHAMBER Type C1

ASM ‘s unique special combustion chamber seeks to improve acceleration, It is newly designed.

ASMで新開発された特別な燃焼室は加速を向上させます。

ASM FUNNEL Type M1  9 mm

ASM special proprietary funnel, 9 mm used.
By using COMBUSTION CHAMBER Type C1 and FUNNEL Type M1 9mm,
More torque can be obtained.

ASMの新型ファンネル9 mmは、
燃焼室タイプC1と組み合わせて使用する事で、
より多くのトルクを得ることができます。

DSCF1517_asm_1