ASM ENGINE

ASM High Quality Engine

A special engine developed through a business alliance with Friction Co., Ltd.
Coating engines such as WPC processing produce power, fuel economy, and durability.
Optimal processing is applied to connecting rods, piston pins, pistons, sleeves and cover plates.
Friction resistance is reduced, producing overwhelming force.
Different types of engines are on sale.
It can also be incorporated as an optional part.
A newly developed funnel and an engine with an inner head are also available.

株式会社フリクションとの業務提携により開発された特別なエンジン。
WPC処理などのコーティングエンジンは、パワー、燃費、そして耐久性を生み出します。
コネクティングロッド、ピストンピン、ピストン、スリーブ、カバープレートに最適な加工が施されています。
摩擦抵抗が軽減され、圧倒的な力を生み出します。
異なるタイプのエンジンが販売されています。
また、オプションパーツとしても組み込むことができます。
新開発したファンネル、インナーヘッド付きエンジンも用意されています。

DSCF1535_asm_1 DSCF1541_asm_1
ASM_logo_1

≫2021 ASM List 1

≫2021 ASM List 2

ASM Type6 WPC engine

ASM Type6 WPC engine
The new Type 6 engine has a further upgraded piston,
Improved durability and reduced frictional resistance.
FANNEL has been reshaped.
The bearing has been changed to a steel bearing.
In addition, the sleeve, connecting rod, piston pin, and cover plate are also processed.
Inner head C1 is also standard equipment.
You can choose from 7 ports, 9 ports, and 2 types.

ASM Type6 WPC エンジン

新型Type6エンジンは、更にピストンをアップグレード、
耐久性向上、摩擦抵抗を軽減させました。
FANNELは形状変更されてます。
ベアリングはスチールベアリングに変更されています。
その他、スリーブ、コンロッド、ピストンピン、カバープレートにも、加工処理が施されています。
インナーヘッドC1も標準装備されてます。
7ポート、9ポート、2タイプから選ぶことが出来ます。

 

ASM Custom

ASM also performs WPC processing of the following engines and COMPLEAT BREAK IN by actual driving.
OS T1204 , OS 12TG , OS R21GT, OS B2103
We perform processing suitable for each engine.


ASMでは以下のエンジンのWPC処理加工や、実走行によるCOMPLEAT BREAK INも行っております。
OS T1204 , OS 12TG, OS R21 GT, OS B2103
各エンジンに適した、加工処理を行います。

DSCF0386_top_1

≫ASM CUSTOM List

 

About COMPLEAT BREAK IN,

The engine is very delicate.
Even if it is a wonderful engine, it does not make no sense if we can draw out the performance.
BREAK IN is the most difficult task,
It is an important task to decide the performance of the engine.
Performance and life span are determined by BREAK IN.
Two kinds of BREAK IN are done in ASM.

DSCF1534_asm_1

最高のエンジン性能を発揮させるためには、最適なBREAK INを行う必要があります。
性能や、寿命はBREAK INによって左右されます。
ASM では2タイプのBREAK INを行っています。
COMPLEAT BREAK INは実走行を行い、90%以上完成させています。

 

BREAK IN

It is the initial piston sleeve coordination done on the bench.
Not completely BREAK IN was completed.

ベンチでのBREAK INになります。
初期のBREAK INになります。

 

COMPLEAT BREAK IN

In addition to the initial piston sleeve mating performed by the bench,
Make a real run and do piston agitation until the final stage.
We are using 1 gallon of fuel for this.

ベンチでのBREAK INに加えて、実走行を行います。
約90%以上ピストンとスリーブは完成しています。

 

ASM EFRA 2157

ASM sells one type of muffler and three types of manifolds.

ASM EFRA2157マフラーと、3タイプのマニホールドが販売されています。

DSCF1532_asm_1

 

W32 Short Manifold

The shortest manifold is useful for earning rotation.
High response is characteristic.

短いマニホールドは回転数を稼ぐことができます。
レスポンスが向上します。

32 Intermediate Manifold

The manifold 32, which is located at an intermediate length,
It is also included in the muffler set.
It is positioned in rotation, torque, middle.

ASMのなかで中間の長さに位置するマニホールドです。
マフラーセットにも含まれています。

34 Long Manifold

The longest manifold is a torque type.
It also helps to improve fuel economy.

最も長いマニホールドはトルクタイプです。
燃費向上にも役立ちます。

DSCF1528_asm_1

28 manifold

High rotation type, manifold 28 is straight PIPE shape, short manifold

高回転型、マニホールド28は、まっすぐなPIPE形状で、短いマニホールド

DSCF1528_asm_1

26 manifold

Short manifold with the same shape as 28manifold but 2mm shorter than 28manifold

28manifoldと同一の形状で、28manifoldよりも2mm短いショートマニホールド

DSCF1528_asm_1

ASM EFRA2171

The high-revving EFRA2171 has a high reaction during acceleration and excellent controllability.

高回転型のEFRA2171は加速時のリアクションも高くコントロール性にも優れています。

ASM EFRA2171

ASM manifold 228

The high-revving manifold 228 is suitable for medium and high speeds.

高回転型のマニホールド228は、中高速に適しています。

ASM manifold 228

 

ASM COMBUSTION CHAMBER Type C1

ASM ‘s unique special combustion chamber seeks to improve acceleration, It is newly designed.

ASMで新開発された特別な燃焼室は加速を向上させます。

ASM FUNNEL Type M1  9 mm

ASM special proprietary funnel, 9 mm used.
By using COMBUSTION CHAMBER Type C1 and FUNNEL Type M1 9mm,
More torque can be obtained.

ASMの新型ファンネル9 mmは、
燃焼室タイプC1と組み合わせて使用する事で、
より多くのトルクを得ることができます。

DSCF1517_asm_1

 

ASM NEW GP Touring PIPE Manifold

With two types of PIPE, ASM EFRA 2697 and ASM EFRA 2698
ASM 120 Manifold ASM 110 Manifold is on sale.
ASM 2697 emphasizes top speed, and ASM 2698 is suitable for medium and high speeds.
There are two types of manifolds, 120 and 110.
The high-speed type, which is shorter than 120, is an option for 110.

ASM EFRA 2697、ASM EFRA 2698の2タイプのPIPEとASM 120 Manifold、ASM 110 Manifoldが販売されます。
ASM 2697はトップスピード重視、ASM 2698は中高速向きです。
マニフォールドは120と110の2タイプ。
120よりさらに短い高回転型は110のオプションとなります。

DSCF1517_asm_1
DSCF1517_asm_1