ASM CUSTOM ENGINE

ASM High Quality Engine

A special engine developed through a business alliance with Friction Co., Ltd.
Coating engines such as WPC processing produce power, fuel economy, and durability.
Optimal processing is applied to connecting rods, piston pins, pistons, sleeves and cover plates.
Friction resistance is reduced, producing overwhelming force.
Different types of engines are on sale.
It can also be incorporated as an optional part.
A newly developed funnel and an engine with an inner head are also available.

株式会社フリクションとの業務提携により開発された特別なエンジン。
WPC処理などのコーティングエンジンは、パワー、燃費、そして耐久性を生み出します。
コネクティングロッド、ピストンピン、ピストン、スリーブ、カバープレートに最適な加工が施されています。
摩擦抵抗が軽減され、圧倒的な力を生み出します。
異なるタイプのエンジンが販売されています。
また、オプションパーツとしても組み込むことができます。
新開発したファンネル、インナーヘッド付きエンジンも用意されています。

DSCF1535_asm_1 DSCF1541_asm_1
ASM_logo_1

≫ASM CUSTOM price List

ASM CUSTOM ENGINE T1204 Type1 WPC Engine

Friction resistance is reduced by applying special surface treatments such as WPC treatment to pistons, sleeves, connecting rods, and piston pins.
The engine temperature does not rise easily.
It protects the piston, making it easier to maintain strong compression.
The modified T1204 Type1 WPC engine is also available with a BREAK IN engine.
There are two types, BREAK IN on the bench and COMPLEAT BREAK IN, which is completely completed in actual driving.
(T1204 standard engine BREAK IN, COMPLEAT BREAK IN finished engine is also on sale.)

ASM CUSTOM ENGINE T1204 Type1 WPC エンジン

ピストン、スリーブ、コンロッド、ピストンピンにWPC処理などの特別な表面処理を行うことで摩擦抵抗を軽減させます。
エンジン温度も上がりにくく、
ピストンを保護するので、強い圧縮を維持しやすくなります。
モディファイされたT1204 Type1 WPC エンジンには、BREAK IN済みエンジンも販売されています。
ベンチでのBREAK INと実走で完全に完成させるCOMPLEAT BREAK INの2タイプです。
(T1204スタンダードエンジンのBREAK IN, COMPLEAT BREAK IN済みエンジンも販売されています。)

 

ASM CUSTOM ENGINE 12TG VER4 TYPE1 WPC engine

Friction resistance is reduced by applying special surface treatments such as WPC treatment to pistons, sleeves, connecting rods, and piston pins.
The engine temperature does not rise easily.
It protects the piston, making it easier to maintain strong compression.
The modified 12TG VER4 Type1 WPC engine is also available with a BREAK IN engine.
There are two types, BREAK IN on the bench and COMPLEAT BREAK IN, which is completely completed in actual driving.
(12TG VER4 standard engine BREAK IN, COMPLEAT BREAK IN finished engine is also on sale.)

ASM CUSTOM ENGINE 12TG VER4 TYPE1 WPC エンジン

ピストン、スリーブ、コンロッド、ピストンピンにWPC処理などの特別な表面処理を行うことで摩擦抵抗を軽減させます。
エンジン温度も上がりにくく、ピストンを保護するので、強い圧縮を維持しやすくなります。
モディファイされた12TG VER4 Type1 WPCエンジンには、BREAK IN済みエンジンも販売されています。
ベンチでのBREAK INと実走で完全に完成させるCOMPLEAT BREAK INの2タイプです。
(12TG VER4 スタンダードエンジンのBREAK IN, COMPLEAT BREAK IN済みエンジンも販売されています。)